Beszélgessünk a pánikról alaposabban

Leckesorozat a pánikod megoldásáról

I fejezet 1. rész

Mi ez?

A megoldottam.hu blog, és cikk gyűjteménye, ahol rendszeresen tippeket adok azoknak, akik még mindig küzdenek a pánikrohamokkal, a stresszel, a fóbiákkal.

A Pánikbetegség leküzdése - A pánik leküzdése - Pánik könyv - Pánikroham

Ezt tudnod kell a pánikról, a szorongásról, a fóbiákról

Ahhoz, hogy pontosan megértsd, hogy mi is történik veled, ezt a cikket meg kellett írnom úgy, hogy segítségül hívtam a szakirodalmat is annyiban módosítva, hogy sok esetben a sajt szavaimat kell használjam, mert túlságosan is szaknyelven fogalmaznak. Na nem sokszor fogom ezt megtenni, de ma kihagyhatatlan.

A Pánikrohamok

Ahogy azt részben már Te is tudod, a pánikroham minden előzetes jel nélkül érkező – és most jön a legfontosabb – NEM VALÓS ESEMÉNYEK – bekövetkezésére gondoláskor aktiválódik. Azaz, az égegyadta világon semmi nem fog történni, csak egyszerűen átállítod az agyad egy olyan soha be nem következő negatív gondolatra, ami 5 perctől akár órákig tartó rosszullétet is képes produkálni. Na ezt most jó bonyolultan fogalmaztam, de ez a valóság.

Ebből adódik az, hogy ilyen, és ehhez hasonló érzések telepednek rád:

  • Úgy érzed nem kapsz levegőt
  • Szívtájéki szorítás
  • Pulzusszám emelkedés, erős szívdobogás (Anno, amikor a mentőorvos kiérkezett és azt látta, hogy fagyasztott zöldborsóval hűtöttem a mellkasom, kiosztott ám rendesen)
  • Úgy érzed, nem stabil a járásod. ( állandóan csekkoltattam mindenkivel az utcán, hogy “látod? Most is összevissza járok”)
  • Szédülsz, hányingered van
  • Vagy a hideg rá, vagy leizzadsz ( Én hülye annak idején -10 fokban kimentem az erkélyre mert ömlött a víz rólam)
  • stb.

Nagyon fontos!

Az itt leírtak alapján SOHA ne állíts fel öndiagnózist, mert ezek a rohamszerű izék , nem biztos, hogy a pánikzavar jelei. Ezek lehetnek valós betegség okai is. Ezért, ha ilyen, vagy ehhez hasonló dolgokat érzel, irány a doki, és vizsgáltasd ki maga. ha Ő azt mondja, hogy pánikbeteg vagy, akkor lehet rám figyelni.

A szorongás és fóbiák

Alapvetően a pánikzavar is ebbe nagy kategóriába tartozik, de mivel elsősorban a pánikbetegségről beszelünk itt, ezért vettem az első helyre.

Tehát szorongás.

Nos ez is egy rohadék állapot.

A pánikhoz hasonlóan itt is olyan nem valós dolgokról kell beszélnünk, ami csak a Te agyszüleményed. A statisztikák szerint a legtöbb ember frankón kitalál olyan dolgokat, amelyek nem vagy soha nem is léteztek. Mondok néhány példát.

 

  • Haláltól, az elmúlástól való félelem.
  • Betegségtől való állandó félelem
  • Utcán, kocsiban, tömegközlekedési eszközön a balesettől való félelem.
  • Emberektől való félelem.
  • Nyilvános helyen megjelenéstől való félelem
  • Egyedülléttől való állandó félelem.

Természetesen holnap reggelig tudnám még folytatni a listát, de úgy gondolom, hogy akik hozzám fordultak az elmúlt pár évben azok elsősorban a fent említettek valamelyikét gyakorolják rendszeresen.

De hogyan lettél a pánik rabja?

Ez a cikk Rólad szól, de most még is magamról röviden.

Egyenlőre úgy néz ki, hogy én vagyok az egyedüli, aki azt merészeli állítani, hogy tök felesleges az okát keresni, mert

  1. Soha nem fogod megtalálni a valódi okát
  2. Nem tudsz visszamenni, és lerendezni az akkor történteket
  3. Ezzel a két dologgal pocsékolod az idődet, és nem a megoldásra koncentrálsz.

HOPPÁ! Ezt állítom már 9 éve.. Persze, és én is foglalkoztam a múltammal. Oszt mi lett belőle? 6 kőkemény év az életemből. Huss!

Jól van de azért csak írok néhány dolgot, hogy megnyugtassalak.

  • Alaphangon egy szorongásos típusú ember vagy.
  • Ért valami “trauma” amit már rég nem játszik szerepet az életedben, de csak-csak visszagondolsz rá. (baleset, műtét, hosszú lefolyású betegség, verekedtél, megvertek, betörtek hozzád, kiraboltak, leestél valahonnan, stb.
  • Családban történt az előbb felsorolt valamelyik esemény, és Te azt jól magadba szívtad, és élvezettel használod ( na jó most hülyültem)
  • Barátod, párod, ismerősöd pánikbeteg, és rendszeresen öntötte beléd az infót a szemetet, mint valami kukába.
  • Anyagi problémáid voltak, vannak.
  • Túl sokat dolgozol, túl sok feladatot vállalsz, vállaltál ( Na erről tudnék beszélni bőven)
  • Alábecsülöd magad, kisebbségi érzésed van, volt.
  • Túlságosan is megakarsz felelni másoknak.
  • Nem vagy megelégedve magaddal ( sovány vagy, kövér vagy, stb.)
  • Úgy érzed nem vagy, voltál képes párkapcsolatot találni.
  • Szexuális problémáid vannak.

Viszont van itt még valami ami nagyon fontos. Az én 6 évem alatt elég jól megtapasztaltam.

Hajaj, kényes téma jön.

Erről a dologról azért merek már bátrabban írni, mert nagyon sok helyen publikáltak már cikket, és kijelentették azt, hogy a…

…gyógyszerek is okozhatnak pánikrohamot.

Hoppá!

Nézzük alaposabban.

Sajnos ma már sokan úgy élünk, hogy nem tudunk gyógyszerek nélkül élni. Kell, szükséges. De! Ha ezek a gyógyszerek szarul vannak beállítva (összevissza szedetik veled) akkor igen is kialakulhat, de csak kialakulhat pánikroham. Ezt már tudományosan is alátámasztották, csak épp kevesen beszélnek róla. Persze rajtam kívül.

Sőt! Vannak olyan tabletták, amelyek önmaguk is képesek ezt Nálad elérni. Erre én anno akkor jöttem rá, amikor – magamnak is hazudva – napi 8-10 szemet szedtem be az egyik ganéból, és elolvastam a tájékoztatóját. Ja persze 5 évnyi adagolás után.

Úgyhogy legyél kedves ennek a témának is utána nézni.

 

 

Miért kell a témával foglalkoznod?

Szerintem ez a legfontosabb része a mai cikkemnek.

Engedd meg hogy egy kicsit én következzem.

 Annak idején amikor még “kezdeti” stádiumban voltam erre a dologra nem figyeltem fel. Ahogy telt az idő nem vettem észre, hogy a heti 1-2 rohamból napi 1-2-3 lett. Miért történt ez így?

Mert nem foglalkoztam vele.

Kimerem jelenteni, hogy elérkezett az idő, hogy imádtam pánikos lenni. Semmit nem kellett csinálnom, és bármiből – amihez nem volt kedvem – kitudtam vonni magam mert, hisz én pánikbeteg vagyok.

Kb.  ez vár rád is, hamár nem vagy benne nyakig.

Egyébként nagyon kevés emberke keresett meg időben, ami azt jelenti, hogy 1 éven belül. Többnyire 6-8-10 éve szenvedők , mint utolsó esélyként kérték, kérik a segítségemet.

Tehát.

Ez a legfontosabb ahogy már mondtam, de nem elégszer.

I/1 lecke feladatok

  1. Kezdj el magaddal minél hamarabb foglalkozni, mert önmagától a dolog nem fog megoldódni.
  2. Lehetőség szerint ne kutasd az okokat. Úgy sem fogod hiánytalanul megtalálni.
  3. Nézz utána annak, hogy milyen bogyókat szedsz, szedetnek veled.
  4. Térképezd fel, hogy mely dolgoktól félsz. Írd le magadnak egy füzetbe, és ha már túl leszel a rohamon (alatta úgy sem vagy képes semmit sem épp ésszel megtenni) vizsgáld meg annak valóság alapját, majd értékeld ki.
  5. Ha egyenlőre még csak öndiagnózist állítottál fel akkor irány a doki, és kérj teljes kivizsgálást. Mond el neki, hogy mi a helyzet, csak azt ne mond ki, hogy pánikbetegnek érzed magad. Na add a szájába a szavakat, mert tuti vissza fogod hallani tőle. Ugy ez érthető volt?

 

Köszönöm, hogy elolvastad a cikkemet, hamarosan újabbal jelentkezem

Helló, Marik Laci vagyok

A Pánikbetegség leküzdése - A pánik leküzdése - Pánik könyv - Pánikroham a Megoldottam.hu alapítója. 2011 óta segítek pánikbetegséggel, pánikrohamokkal küzdő embereknek. Ha folyamatosan követsz, olvasod az írásaimat, akkor remélhetőleg Te is újra szabadon, pánik, és szorongás nélkül fogod élni az életed.
Share
Tweet
Pin