Véleményem szerint az egyik legnagyobb dolog a világon a gumi feltalálása volt. Az, hogy döcögés mentesen tudunk közlekedni, hogy szükség esetén meg tudunk állni, mind mind csodás dolog.

Az, hogy szükség esetén megvéd nemkívánatos esetektől, az meg csak hab a tortán.

Ma viszont egy új, eddig nem ismert oldaláról fogom bemutatni.

Mit szólnál hozzá, ha a pánikbetegség, a pánikod leküzdéséhez is gumit használnál? Mielőtt azt gondolod, hogy védelemként kell használni, hogy a fertőzés szele se csapjon meg, olvasd végig, hogy mire, és miként használj egy egyszerű gumit a pánikod ellen.

Igen jól látod, ez egy egyszerű, szó szerint fillérre befőttes gumi, amit szinte minden boltban be tudsz szerezni. Na ekkora marhaságot régen láttál olvastál mi? Türelem, mindjárt megérted.

A legnagyobb probléma az, hogy iszonyatosan sok hülyeség fordul meg a fejedben. Olyan dolgok is, aminek semmilyen valóságalapja nincs. Odáig fejleszted a dolgot, hogy már magadnak is elhiszed sőt… a képzeletbeli filmet még le is forgatod magadban. Ettől a perctől kezdve már, mint megélt eseményként emlékszel rá.

Oké!

Ekkor jön a képbe a befőttes gumi.

Ma már nem okoz gondot az, hogy valaki a csuklóján ékszert, bizsut használ. Így nem fog senkinek sem feltűnni, hogy te egy egyszerű, színes befőttes gumit húzol fel a kezedre, a csuklódra. Szükség esetén akár többet is.

Nézzük meg, hogy mikor fog neked ez a módszer segíteni?

Ülsz a buszon, és érkezik a nem várt esemény. Olyan gondolatok vannak a fejedben, aminek – mint már említettem – semmilyen valóság alapja nincs. Elképzeled, hogy rosszul vagy, hogy lefordulsz a székről, hogy elesel. Azt érzed, hogy mindenki csak téged néz, mert egyértelműen látszódik, hogy rosszul vagy. Ekkor jön a befőttes gumi.

Minden feltűnés nélkül húzd meg a csuklódon, és engedd el. lehetőleg minél jobban húzd ki, hogy az “ébresztő” elég hatásos legyen. Ugye tudod mi fog következni?

Sétálsz az utcán, dolgozol a munkahelyeden, ebédelni készülsz egy étteremben, és megint érkeznek a hamis gondolatok.

Húz ki a gumit, és csattints el. Legyen meg a AÚÚÚÚ érzésed.

Tovább megyek. Mikor ilyen, vagy ehhez hasonló gondolataid vannak:

  • Mindjárt rosszul leszek. Csatt!
  • Azonnal elájulok. Csatt!
  • Szerintem magas a vérnyomásom. Csatt!
  • Biztos, hogy kiszaladok a boltból. Csatt!
  • Nem tudom roham nélkül megcsinálni. Csatt!
  • Tuti, hogy mindenki engem néz. Csatt.
  • Biztos, hogy elszakad a gumi. Csatt. Ja nem. Cseréld ki! 🙂
  • Stb. Csatt, csatt, csatt….

 

Használd ezt akkor is, amikor nem a pánikodról van szó.

  • Van egy jó ötleted, és az agyad azonnal ellenkezik.
  • Ha az jár a fejedben, hogy az a valami úgy sem fog sikerülni.
  • Ha valamitől elsőre félsz, de tudod, hogy az veszélytelen.

Húzd meg a gumit, és csattints el.

Elszakadt. Cseréld ki egy másikra. Ha már elég piros a csuklód, akkor gondolkozz el azon, hogy talán túl sok minden jár a fejedben, ami nem hogy nem visz előrébb, hanem még hátráltat is.